Субота, 20.04.2024, 03:01
Рудківська гімназія
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ОСВІТНІ ПРОГРАМИ
Рудківської гімназії
на 2019-2020 навчальний рік

Нормативне забезпечення

Освітня програма закладу загальної середньої освіти складена відповідно до таких нормативних документів:

для 5-9 класів
• Державний стандарт повної загальної середньої освіти
(постанова Кабінету міністрів України від 23.11. 2011 р. № 1392)
• «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня»
(наказ Міністерства освіти і науки від 20.04.2018 р. № 405)

для 10-11 класів
• Державний стандарт повної загальної середньої освіти
(постанова Кабінету міністрів України від 23.11. 2011 р. № 1392)
• «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня»
(наказ Міністерства освіти і науки від 20.04.2018 р. № 408)

Навчальні плани ІІ ступеня та ІІІ ступеня передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову, що є шкільним компонентом і задовольняє освітні потреби учнів та їхніх батьків.
Повноцінність базової та повної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються з бюджету. Освітня програма не включає освітні послуги, які надає школа за батьківські кошти.
З метою виконання вимог Державного стандарту навчальні плани містять усі предмети інваріантної складової, передбачені обраним варіантом навчальних планів, та варіативної складової, яка відповідає переліку, затвердженому наказом директора гімназії.
Навчальними планами старшої школи реалізуються через освітні галузі Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети та курси за вибором. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову.
Години варіативної складової розподіляються на впровадження курсів за вибором.
Навчальний план зорієнтований на роботу за 5-денним навчальним тижнем. Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

№ з/п Ключові компетентності Компоненти
1 Спілкування державною мовою Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас.
Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.
Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем
2 Спілкування іноземними мовами Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування.
Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов.
Навчальні ресурси: підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
3 Математична компетентність Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів.
Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями.
Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях
Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу.
5 Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.
Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач.
Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.
Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.
Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7 Ініціативність і підприємливість Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.
Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.
Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8 Соціальна і громадянська компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.
Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.
Навчальні ресурси: завдання соціального змісту
9 Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).
Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.
Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах мистецтва
10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.
Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо.
Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя
Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності формуються відразу засобами усіх предметів і спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх враховано при формуванні гімназійного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:
- організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;
- окремі предмети — виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темо
- роботу в проектах;
- позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.
Наскрізна лінія Коротка характеристика
Екологічна безпека й сталий розвиток Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
Громадянська відповідальність Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.
Здоров'я і безпека Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
Підприємливість і фінансова грамотність Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).
Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

Робочий навчальний план закладу включає інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, в якій передбачено курси за вибором, факультативи та гуртки.
Розподіл неповних годин інваріативної складової навчального плану
по семестрах здійснюватиметься таким чином:
• Українська мова (5 клас) – І семестр (4 години), ІІ семестр (3 години);
• Українська мова (6 клас) – І семестр (4 години), ІІ семестр (3 години);
• Українська мова (7 клас) – І семестр (3 години), ІІ семестр (2 години);
• Хімія (7 клас) – І семестр (2 години), ІІ семестр (1 години);
• Історія України (8 клас) – І семестр (2 години), ІІ семестр (1 години);
• Англійська мова (8 клас) – І семестр (5 години), ІІ семестр (5 години);
• Основи здоров’я (8 клас) – ІІ семестр (1 година);
• Історія України (9 клас) – І семестр (1 години), ІІ семестр (2 години);
• Географія (9 клас) – І семестр (2 години), ІІ семестр (1 години);
• Основи здоров’я (9 клас) – І семестр (1 година)
• Історія України (10 клас) – І семестр (2 години), ІІ семестр (1 година);
• Хімія (10 клас) – І семестр (1 година), ІІ семестр (2 година);
• Географія (10 клас) – І семестр (1 години), ІІ семестр (2 година);
• Біологія і екологія (10 клас) – (2 години)
• Інформатика (10 клас) – І семестр (2 години), ІІ семестр (2 година);
• Фізична культура (10 клас) -3 години;
• Основи захисту Вітчизни/Основи медичних знань(10 клас) – І семестр (1 година), ІІ семестр (2 години);
• Основи захисту Вітчизни/Основи медичних знань(10 клас) – І семестр (1 години), ІІ семестр (2 година);
• Мистецтво (10 клас) –ІІ семестр (1 година);
• Громадянська освіта (10 клас) – 2 години;
• Історія України (11 клас) – І семестр (2 години), ІІ семестр (1 година);
• Астрономія (11 клас) – І семестр (1година)
• Мистецтво (11 клас) – І семестр (0,5 година)
• Біологія і екологія (11 клас) – (2 години)

У 5-9 класах години варіативної складової навчального плану поділено таким чином:
У зв’язку з поглибленим вивченням англійської мови використано 1 годину другої іноземної мови та додаткові години варіативної складової (рішення педагогічної ради від 30.08.2019р. протокол №6).
• У 5 класі введено факультатив: «Навчання ситуативного спілкування» А.Несвіт. Г.Ворон. Видавництво Генеза 2012р. - (0,5 години на тиждень);
• У 8-му класі введено курс за вибором «Удосконалення знань із граматики та навичок аудіювання з англійської мови ». І.М Сидорчук. 2016р (1,5 година на тиждень);
• У 9-му класі введено факультатив: «Англійська у світі інформаційних технологій » за програмою спецкурсу. Т.В.Вочканова. 2010р. ( 1 година на тиждень), « Основи ділового спілкування іноземною мовою» . А. Павлюк. 2010р. (1 година на тиждень),

• У 10-му класі введено факультатив: англійська мова, « Основи ділового спілкування іноземною мовою». А. Павлюк. 2010р (0,5 годин на тиждень);
«Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». Методичний посібник для виховної роботи з питань протидії торгівлі людьми 10 клас . 2017р. (0,5 годин на тиждень), « Екологія людини. Н.Ю Матяш . 2008р. (1 година на тиждень);
• У 11-му класі введено факультативи: «Узагальнення шкільного курсу біології ». І. М Бармак . 2008р (1 година) « Екологія людини. Н.Ю Матяш . 2008р. (1 година на тиждень).
Години фізичної культури в 5-9-х класах не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів(накази Міністерства освіти і науки України від 29.11.2005 №682, від 05.02.2009 №66 та від 27.08.2010 №834).
У гімназії організовані гуртки з таких напрямків:
• художньо - естетичний («Вокальний спів» – 3 години, «Танцювальний» - 3 години, «Умілі рученята» - 1 година, «Авторська поезія» - 1 година.
• військово – спортивний («Джура» - 2 годин, «Футбол» - 3 години).


Таблиця 1
Робочий навчальний план
5-9 класів Рудківська гімназія ІІ-ІІІ ступенів
на 2019-2020 навчальний рік
Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
5 6-а 6-б 7 8 9
Мова і література Українська мова 3,5 3,5 3,5 2,5 2/2 2/2
Українська література 2 2 2 2 2 2
Англійська мова 4/4 4,5/4,5 4,5/4,5 4/4 5/5 4/4
Німецька мова 2/2 1/1 1/1 1/1 1/1 1/1
Зарубіжна література 2 2 2 2 2 2
Суспільство -знавство Історія України 1 1 1,5 1,5
Всесвітня історія 2 2 1 1 1
Правознавство 1
Естетична культура Музичне мистецтво 1 1 1 1
Образотворче мистецтво 1 1 1 1
Мистецтво 1 1

Математика Математика 4 4 4 4 4 4
Алгебра
Геометрія
Природознавство Природознавство 2
Біологія 2 2 2 2 2
Географія 2 2 2 2 1,5
Фізика 2 2 3
Хімія 1,5 2 2
Технології Трудове навчання 2 2 2 1
Основи інформатики 1/1 1/1 1/1 1/1 2/2 2/2
Основи здоров’я 1 1 1 1 1 1
Фізична культура 3 3 3 3 3 3
Разом (без фізичної культури) 26,5/10,5 29/10 29/10 30/8,5 30,5/10 31/9
Додатковий час на навчальні предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації 1,5 1,5
Факультативи :
Англійська мова 0,5 (5) 1,5 2
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня 28 31 31 32 33 34
Всього (без урахування поділу класів на групи) 30 32 32 33 45 45

Таблиця 2
Робочий навчальний план
10-11 класів Рудківська гімназія ІІ-ІІІ ступенів
на 2019-2020 навчальний рік
№ Навчальні предмети (обов’язкові) Кількість годин на тиждень(державний компонент)
VІ кл(10) VІІ кл(11)
1 Українська мова 2 2
2 Українська література 2 2
3 Англійська мова 5 5
4 Німецька мова 2 2
5 Зарубіжна література 1 1
6 Історія України 1,5 1,5
7 Всесвітня історія 1 1
8 Правознавство
Громадянська освіта
2
9 Основи інформатики
Технології 2/2 2,5
10 Музичне мистецтво
11 Образотворче мистецтво
12 Мистецтво
1
0,5
13 Математика 4 5
14 Біологія і екологія 2 2
15 Основи здоров’я
16 Фізика 3 3
17 Астрономія 1
18 Хімія 1,5 2
19 Географія 1,5 1
20 Природознавство
21 Економіка
22 Трудове навчання
23 Фізичне виховання 3 3
24 ЗВ/ОМЗ 1,5/1,5 1,5/1,5
Разом (без фізичного виховання) 33/1,5 33/1,5
Вибірково – обов’язкові предмети та факультативи,гімназійний компонент
1 Англійська мова 0,5
2 Біологія 0,5 2
3 Основи психології 0,5
Гранично допустиме навантаження 38 38
Всього 39,5 39,5
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Погода
Новини
Архів записів
Copyright MyCorp © 2024