Середа, 24.04.2024, 11:41
Рудківська гімназія
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед нашим педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді .

Обдарованість — це не лише своєрідне поєднання здібностей людини, а й своєрідний сплав її особистісних якостей. Розвиток і виховання обдарованих дітей вирішує проблему формування творчого потенціалу суспільства. Виховати з обдарованої дитини особистість, адаптовану до складностей сучасного життя, досить важко. У розвитку творчих можливостей учнів велике значення має випереджальний характер навчання й виховання. Його обґрунтував відомий психолог Л. Виготський і пояснив так: «Лише те навчання є добрим, яке передує розвиткові дитини, тоб­то спонукає дитину до життя, пробуджує та приводить у дію низку внутрішніх процесів розвитку».

В основу роботи з обдарованими дітьми покладено принципи:

 орієнтація на вищі кінцеві результати;

 безперервна передача знань( навчатися й навчати інших необхідно стільки, скільки потребує досконале володіння темою);

 співпраця й товариська взаємодопомога;

 різноманітність завдань;

 навчання за здібностями;

Виконання програми здійснюється за такими напрямами:

 науково- методичне забезпечення роботи з обдарованими учнями;

 виявлення та відбір обдарованих дітей;

 навчання , виховання та розвиток обдарованих дітей;

 стимулювання та заохочення навчальної й позакласної діяльності учнів;

Механізм реалізації програми « Система роботи з обдарованими учнями»

В основі даної програми лежить вирішення проблеми пошуку та діагностики обдарованих дітей . Ми виділяємо такі групи обдарованих дітей:

 діти з високими показниками інтелекту;

 діти з високим рівнем творчих здібностей;

 діти, які досягли успіхів у будь-яких галузях ( музика, спорт, окремі предмети тощо);

 діти, які добре навчаються;

Така класифікація дає змогу створити банк даних, які використовуються для подальшого планування роботи з дітьми.

Результати діагностики обговорюються на психолого- педагогічних консиліумах, де визначаються діти за рівнями і створюється банк даних:

1. Учні Всеукраїнського рівня ( переможці та учасники ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та ІІІ етапу конкурсу- захисту науково- дослідницьких робіт МАН);

2. Учні обласного рівня ( переможці ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та ІІ етапу конкурсу- захисту науково- дослідницьких робіт МАН , переможці інтелектуального турніру пам’яті професора Л.М. Лоповка);

Учні міського рівня ( переможці міського ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та І етапу конкурсу- захисту науково- дослідницьких робіт МАН, конкурсу ім. Петра Яцика та ін.)

Наступним етапом є проектування очікуваних результатів, що є адитивним визначенням вектора роботи вчителів, адміністрації , гімназійного психолога, гімназійних методоб’єднань, сім’ї з одного боку та учня з другого. На цьому етапі на перший план виходить науково- методичне забезпечення роботи з обдарованими учнями.

Гімназійнимси методичними об’єднаннями:

 розробка та впровадження методичних матеріалів по організації роботи з обдарованими дітьми;

 матеріали з досвіду роботи;

 написання індивідуальних програм по роботі з обдарованими учнями;

 пошук та впровадження інноваційних технологій у процес навчання;

 забезпечення науково-пошукової діяльності учнів;

 підготовка учнів до олімпіад, конкурсів;

Принципи розробки програм для обдарованих дітей

1. Визначення сильних і слабких сторон кожного учня.

2. Індивідуальна програма має складатися з різноманітного навчального матеріалу, що відповідає інтересам обдарованої дитини.

3. Індивідуальна програма має передбачати принципи поступовості і послідовновності.

4. Чітка система оцінювання.

Адміністрацією гімназії:

 організація педагогічного процесу з метою забезпечення розвитку здібностей обдарованих учнів;

 визначення варіативної частини робочого навчального плану;

 розробка комплексу науково-методичних та навчальних матеріалів, конкрет¬них методичних рекомендацій;

 підбір педагогічних кадрів відповідного рівня, здатних сприяти творчій праці учня;

 постійне вивчення педагогічної майстерності вчителів, забезпечення умов для їх самостійної діяльності, підвищення загальнокультурного та професійного рівня;

 забезпечення участі обдарованих учнів у конкурсах, змаганнях, олімпіадах,конференціях, конкурсів- оглядів творчих і наукових учнівських робіт, виставок, спрямованих на виявлення і самореалізацію обдарованих дітей;

затвердження спеціалізованих навчальних планів та програм;

 розширення географії наукових товариств, відділень МАН;

 організація проведення інтернет- олімпіад з основ наук, створення належних умов для участі у них обдарованих дітей.

 Методичною радою:

проведення науково-практичних конференцій, семінарів, присвячених проблемам розвитку творчого потенціалу педагогів та школярів;

впровадження у практику роботи школи нових освітніх технологій;

організація у школі виставок нових технологічних і методичних засобів, презентації індивідуальних програм творчих вчителів, психолога, спрямованих на виявлення і розвиток обдарованих дітей;

 психологом:

• аналітична корекція результатів розвитку учня на основі вивчення рівня інтелектуального розвитку та коефіцієнта самореалізації, тестування, робота з викладачами та вихователями по врахуванню результатів психологічних досліджень в їх подальшій роботі.

Для досягнення поставленої мети у школі створена і постійно вдосконалюється система роботи з обдарованою молоддю, яка є сукупністю змісту, методів, форм, прийомів та засобів, які ставлять дитину в умови суб’єкта творчої діяльності У школі працює творча група вчителів, яка розробляє рекомендації щодо системи пошуку обдарованих дітей , пам’ятки вчителям, класним керівникам щодо розвитку творчих здібностей. Організація навчально-виховного процесу в закладі спрямована не на максимальне навантаження учнів навчальним матеріалом, а на розвиток їх здібностей. Творчість учнів, новизна та оригінальність їхньої навчальної діяльності виявляються тоді, коли вони самостійно ставлять проблему і знаходять шляхи її вирішення. При цьому ми намагаємось створити умови для постійного зростання рівня творчості обдарованих дітей, знаходити оптимальні співвідношення всіх видів їх діяльності, щоб одержати найкращі результати.

Відповідно до структури роботи з обдарованими учнями, робота проводиться як в груповій так і в індивідуальній формах.

Організація роботи вчителів з обдарованими дітьми

1. Вивчення вчителями характерних особливостей обдарованих дітей та спе-

цифіки роботи з ними.

2. Створення індивідуальних програм та планів роботи з обдарованими ді-

тьми учителями-предметниками та класними керівниками.

3. Проведення навчання вчителів, які працюють з обдарованими дітьми,

психологом школи.

4. Розгляд питання роботи з обдарованими дітьми на педрадах та засіданнях

шкільних методичих об’єднаннях.

5. Організація роботи спецкурсів, факультативів згідно з творчими потребами дітей.

6. Проведення в школі предметних тижнів, до участі в яких залучати обда-

рованих дітей.

7. Організація і проведення предметних олімпіад з базових дисциплін серед

учнів 5-11 класів.

 

Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Погода
Новини
Архів записів
Copyright MyCorp © 2024